Дебату су, у оквиру рада тима за културне активности, припремиле и водиле ученице VIII3: Кристина Симић и Ивана Павићевић. Кристина Симић је истраживала заступљеност ове теме у медијима и из расположивих извора осмислила кратко уводно излагање. Ивана Павићевић је водила дискусију, руководећи се унапред припремљеним питањима и презентацијом чију су пројекцију ученици паралелно пратили. У дебати су учествовали заинтересовани ученици седмог и осмог разреда, наставник српског језика – Габријела Марић и библиотекар – Маријана Петровић.
После уводног излагања, ученици су се уопштено изјаснили о свом односу према преписивању. Већином су то били ђаци који су, из прагматичних разлога, некад и имали жељу да препишу одговоре на тесту, иако преписивање као такво не одобравају, али у конкретној ситуацији нису имали храбрости да препишу. Такав став јасно говори да ученици варањем у дословном смислу сматрају само преписивање на контролном задатку, док им преузимање домаћег задатка са Интернетауглавном изгледа као потпуно прихватљиво понашање.