Утиске у вези са пројектом за вас је пренела новинарска секција, у разговору са директорком школе, педагошко-психолошком службом, родитељима и ученицима:
ИНТЕРВЈУ СА ДИРЕКТОРКОМ ШКОЛЕ, ЈАСМИНОМ ЧАБРИЛО
Добар дан. Пре свега, хвала Вам што сте одлучили да будете део нашег пројекта и што сте подржали нашу идеју. То нам значи и у даљем такмичењу. Уколико имате времена, поставили бисмо Вам неколико питања.
(ДИРЕКТОРКА): Добар дан, Лено! Наравно да сам пристала да будем део пројекта и да га подржим, јер је он оригиналан, интерактиван и има много потенцијала. Као професор српског језика и књижевности могла сам да га стручно сагледам. Увек имам времена за питања ученика, поготово кад се тичу наставе и учења.
1. Да ли сматрате да је наш квиз био одржан у складу са мерама вируса COVID- 19? Ако је одговор НЕ, шта бисте променили?
(ДИРЕКТОРКА): Мислим да није у потпуости био у складу са мерама заштите од корона вируса. Носили сте маске у затвореном простору. Није се мешао велики број деце, али је било више од 15 ученика. Мислим да нисте били изложени, јер је у време такмичења број заражених опадао. Да сам мислила да није тренутак за такмичење, не бих подржала његову организацију.
2. На који начин бисте унапредили нашу организацију? Да ли имате идеје за даље такмичење?
(ДИРЕКТОРКА): Гледајући две фазе такмичења, имала сам неколико сугестија. Било је прелепих игара, али бих скратила неке процедуре. Наставнице које су организовале пројекат и ја ћемо о свему поразговарати кад будемо планирале наставак пројекта.
3. Због чега сте изабрали да нас подржите? Шта Вас је привукло овој идеји? Гледано са психолошке и социолошке стране, како мислите да ова организација утиче на децу која учествују?
(ДИРЕКТОРКА): Пројекат сам прво стручно подржала. Савремени наставни процес тражи од наставника, осим знања и креативност. То подразумева и добро познавање методике наставе, али и психологије ученика. Мисија наставе српског језика и књижебности је да се благо, које се крије у језику и књижевности, учини приступачним и занимљивим за ученике. А то је непрестана потрага.
4. Да ли бисте на неки начин желели да се више укључите у наше такмичење? Да ли мислите да би оно требало да се одигра у наредним годинама и пренесе следећим генерацијама? Ако је одговор НЕ, зашто?
Замислила сам да будем више укључена и то би ме истински радовалао. Волим децу и предмет који сам некада са много задовољства предавала. Али посао који сада обављам, тражи много посвећености и одговорности. Са друге стране, треба дати прилику наставницима да своје идеје реализују и самовреднују да би се усавршавали у свом послу.
5. Које су мане, а које добре стране квиза „Потрага за књижевним и језичким благом“? Да ли сматрате да је ривалство оправдано, или оно уопште не би требало да постоји?
(ДИРЕКТОРКА): Ученици воле да се такмиче. То их стимулише да се више труде, да дају најбољи део себе. Са друге стране, свако такмичење мора да има јасна правила игре, која би научила ученике поштовању правила, али и противника. Мислим да је у данашње време превише физичке, а премало интелектуалне борбености. Овај пројекат има потенцијал да то промени.
Хвала још једном на учешћу. Пријатан дан Вам желим. Поздрав!
(ДИРЕКТОРКА): Хвала теби, Лено! Надам се да си задовољна мојим одговорима, јер ја озбиљношћу твојих питања, јесам.
Лена Чалија 6/2
ИНТЕРВЈУ СА ПП СЛУЖБОМ
Добар дан. Надамо се да уживате у атмосфери коју смо створили током пројекта „Потрага за језичким и књижевним благом. У ову игру смо уложили пуно труда. Пошто веома поштујемо рад педагошко- психолошке службе у школи, питали смо се да ли можете да нам одговорите на следећа питања и помогнете својим саветима да побољшамо свој пројекат.
Питања за педагога и психолога:
1. Пошто је Ваша служба стручна за психолошке и социолошке теме, занима нас како Вам се ова наша организација и идеја чини у том светлу?
(Јелена Николић и Љубица Милановић- ПП служба): Са социолошке и психолошке старне, овај прјекат задовољава едукативан и забаван аспект дечијег развоја и учења.
2. Шта Вам се у нашој игри допада, а шта бисте промениле?
(ПП служба): Аспект учења кроз игру је нешто чему треба тежити. Представља иновативни приступ настави, али увек би требало имати у виду да превише задатака може да замори децу. Због тога бисмо препоручиле мањи број игара за столом.
3. Да ли на неки начин желите више да учествујете у овој нашој организацији?
(ПП служба): Наша служба је увек ту да подржи сваку активност која има за циљ психо-физички развој личности наших ученика. Наравно, у складу са временом које можемо да одвојимо од актуелних обавеза које имамо.
4. Како Вам се чини учење кроз игру и забаву? Да ли мислите да овакав начин учења треба да се понови и у наредним генерацијама?
(ПП служба): Учење кроз игру је, поред тога што је забавно, и трајније, управо зато што је спонтано и ослобођено притиска да се „нешто мора“. Уз то, прате га и најпријатније емоције, које ученик веже за одређену активност. Желимо да подржимо што више оваквих активности у нашој школи.
5. Шта мислите о ривалитету између супарничких екипа? Да ли ривалитет треба уопште да постоји међу ученицима?
(ПП служба): Ривалитет је здрав онда када се поредимо са сличнима или бољима од себе, јер нас то мотивише да напредујемо. У овом пројекту обе екипе су биле одличне и нијансе су одлучиле победнике: Честитке свима!
6. Да ли ова игра, по Вашем мишљењу, треба да се уведе у свакодневну наставу? Уколико је ваш одговор НЕ, зашто?
(ПП служба): Пројекат је одлично замишљен и реализован, али због озбиљне организације и великог броја учесника, реалније је да се одржава повремено, него свакодневно.
7. Какви су Ваши утисци о целој организацији и залагању ученика? Да ли постоји нешто што бисте променили у овој нашој игри?
(ПП служба): Наши утисци су јсајни. Похвала свима колегама који су узели учешће и свим ученицима који су реализовали ове активности. Атмосфера је била пријатна, весела, а уједно и радна. Увек постоји простор за мала побољшања, али за први пут, сјајно су се сви снашли.
8. Какво је Ваше мишљење о простору у коме се наша игра одиграла? Да ли преферирате одржавање овакве игре у природи или у затвореном простору?
(ПП служба): Амбијентална настава се често реализује у нашим издвојеним одељењима, а амбијент наше школе у Великој Иванчи је пријатан и инспиративан баш за овакве пројекте. Уживали смо сви. Учити на чистом ваздуху, у зеленилу, један је од најлепших облика учења, али није увек изводљиво. Зато се радујемо и памтимо као најлепше искуство увек када је могуће на тај начин реализовати наставу. Свима честитамо још једном у име наше службе.
Нађа Марковић 6/1
Добродошли, драги родитељи! Надамо се да уживате у игри коју смо вам приредили. Хвала вам на пажњи и помоћи коју сте нам пружили и тако допринели да „Потрага за језичким и књижевним благом“ буде успешније изведена. Уколико сте расположени, замолили бисмо Вас, једног од родитеља, да нам одговори на нека питања.