ОШ "КОСТА ЂУКИЋ"
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ!
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Планови
  • УЧЕНИЦИ
  • ЈАВНЕ НАБАВКЕ
  • ДОКУМЕНТА
  • Контакт

Мени

  • Вести
  • Правила понашања у школи
  • ЗА ПРВАКЕ
  • ЗА ОСМАКЕ
  • Предмети
  • Ученички парламент
  • Културне активности
  • Школски спорт
  • Разредна настава
  • Издвојена одељења
  • Екскурзије
  • Такмичења
  • НАСТАВА
  • БИБЛИОТЕКА
  • Летопис
  • Пројекти
  • Продужени боравак
  • Oбогаћени једносменски рад

За родитеље

  • ОБАВЕШТЕЊА
  • Отворена врата
  • Правилник о оцењивању
  • Распоред контролних и писмених задатака
  • Педагошко-психолошка служба

Претрага




КАЛЕНДАР

Мај 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


Банери

       

        





Анкета

Шта мислите о враћању униформи у школе?

Не желим да носим униформу!
Добра идеја, ако униформе буду квалитетне и модерне
Одлична идеја!


Резултати

БРОЈАЧ ПОСЕТА САЈТА ШКОЛЕ

Hit Counter
Hit Counter

Администрација






Интервју

Утиске у вези са пројектом за вас је пренела новинарска секција, у разговору са директорком школе, педагошко-психолошком службом, родитељима и ученицима:

ИНТЕРВЈУ СА ДИРЕКТОРКОМ ШКОЛЕ, ЈАСМИНОМ ЧАБРИЛО

 Добар дан. Пре свега, хвала Вам што сте одлучили да будете део нашег пројекта и што сте подржали нашу идеју. То нам значи и у даљем такмичењу. Уколико имате времена, поставили бисмо Вам неколико питања.

(ДИРЕКТОРКА): Добар дан, Лено!  Наравно да сам пристала да будем део пројекта и да га подржим, јер је он оригиналан, интерактиван и има много потенцијала. Као професор српског језика и књижевности могла сам да га стручно сагледам. Увек имам времена за питања ученика, поготово кад се тичу наставе и учења.

1.      Да ли сматрате да је наш квиз био одржан у складу са мерама вируса COVID- 19? Ако је одговор НЕ, шта бисте променили?

(ДИРЕКТОРКА): Мислим да није у потпуости био у складу са мерама заштите од корона вируса. Носили сте маске у затвореном простору. Није се мешао велики број деце, али је било више од 15 ученика. Мислим да нисте били изложени, јер је у време такмичења број заражених опадао. Да сам мислила да није тренутак за такмичење, не бих подржала његову организацију.

2.      На који начин бисте унапредили нашу организацију? Да ли имате идеје за даље такмичење?

(ДИРЕКТОРКА): Гледајући две фазе такмичења, имала сам неколико сугестија. Било је прелепих игара, али бих скратила неке процедуре. Наставнице које су организовале пројекат и ја ћемо о свему поразговарати кад будемо планирале наставак пројекта.

3.      Због чега сте изабрали да нас подржите? Шта Вас је привукло овој идеји? Гледано са психолошке и социолошке стране, како мислите да ова организација утиче на децу која учествују?

(ДИРЕКТОРКА): Пројекат сам прво стручно подржала. Савремени наставни процес тражи од наставника, осим знања и креативност. То подразумева и добро познавање методике наставе, али и психологије ученика. Мисија наставе српског језика и књижебности  је да се благо, које се крије у језику и књижевности, учини приступачним и занимљивим за ученике. А то је непрестана потрага.

4.      Да ли бисте на неки начин желели да се више укључите у наше такмичење? Да ли мислите да би оно требало да се одигра у наредним годинама и пренесе следећим генерацијама? Ако је одговор НЕ, зашто?

Замислила сам да будем више укључена и то би ме истински радовалао. Волим децу и предмет који сам некада са много задовољства предавала. Али посао који сада обављам, тражи много посвећености и одговорности. Са друге стране, треба дати прилику наставницима да своје идеје реализују и самовреднују да би се усавршавали у свом послу.

5.      Које су мане, а које добре стране квиза „Потрага за књижевним и језичким благом“? Да ли сматрате да је ривалство оправдано, или оно уопште не би требало да постоји?

(ДИРЕКТОРКА): Ученици воле да се такмиче. То их стимулише да се више труде, да дају најбољи део себе. Са друге стране, свако такмичење мора да има јасна правила игре, која би научила ученике поштовању правила, али и противника. Мислим да је у данашње време превише физичке, а премало интелектуалне борбености. Овај пројекат има потенцијал да то промени.

Хвала још једном на учешћу. Пријатан дан Вам желим. Поздрав!

(ДИРЕКТОРКА): Хвала теби, Лено! Надам се да си задовољна мојим одговорима, јер ја озбиљношћу твојих питања, јесам.

           Лена Чалија 6/2

ИНТЕРВЈУ СА ПП СЛУЖБОМ

Добар дан. Надамо се да уживате у атмосфери коју смо створили током пројекта „Потрага за језичким и књижевним благом. У ову игру смо уложили пуно труда. Пошто веома поштујемо рад педагошко- психолошке службе у школи, питали смо се да ли можете да нам одговорите на следећа питања и помогнете својим саветима да побољшамо свој пројекат.

Питања за педагога и психолога:

1.      Пошто је Ваша служба стручна за психолошке и социолошке теме, занима нас како Вам се ова наша организација и идеја чини у том светлу?

(Јелена Николић и Љубица Милановић- ПП служба): Са социолошке и психолошке старне, овај прјекат задовољава едукативан и забаван аспект дечијег развоја и учења.

2.      Шта Вам се у нашој игри допада, а шта бисте промениле?

(ПП служба): Аспект учења кроз игру је нешто чему треба тежити. Представља иновативни приступ настави, али увек би требало имати у виду да превише задатака може да замори децу. Због тога бисмо препоручиле мањи број игара за столом.

3.      Да ли на неки начин желите више да учествујете у овој нашој организацији?

(ПП служба): Наша служба је увек ту да подржи сваку активност која има за циљ психо-физички развој личности наших ученика. Наравно, у складу са временом које можемо да одвојимо од актуелних обавеза које имамо.

4.      Како Вам се чини учење кроз игру и забаву? Да ли мислите да овакав начин учења треба да се понови и у наредним генерацијама?

(ПП служба): Учење кроз игру је, поред тога што је забавно, и трајније, управо зато што је спонтано и ослобођено притиска да се „нешто мора“. Уз то, прате га и најпријатније емоције, које ученик веже за одређену активност. Желимо да подржимо што више оваквих активности у нашој школи.

5.      Шта мислите о ривалитету између супарничких екипа? Да ли ривалитет треба уопште да постоји међу ученицима?

(ПП служба): Ривалитет је здрав онда када се поредимо са сличнима или бољима од себе, јер нас то мотивише да напредујемо. У овом пројекту обе екипе су биле одличне и нијансе су одлучиле победнике: Честитке свима!

6.      Да ли ова игра, по Вашем мишљењу, треба да се уведе у свакодневну наставу? Уколико је ваш одговор НЕ, зашто?

(ПП служба): Пројекат је одлично замишљен и реализован, али због озбиљне организације и великог броја учесника, реалније је да се одржава повремено, него свакодневно.

7.      Какви су Ваши утисци о целој организацији и залагању ученика? Да ли постоји нешто што бисте променили у овој нашој игри?

(ПП служба): Наши утисци су јсајни. Похвала свима колегама који су узели учешће и свим ученицима који су реализовали ове активности. Атмосфера је била пријатна, весела, а уједно и радна. Увек постоји простор за мала побољшања, али за први пут, сјајно су се сви снашли.

8.      Какво је Ваше мишљење о простору у коме се наша игра одиграла? Да ли преферирате одржавање овакве игре у природи или у затвореном простору?

(ПП служба): Амбијентална настава се често реализује у нашим издвојеним одељењима, а амбијент наше школе у Великој Иванчи је пријатан и инспиративан баш за овакве пројекте. Уживали смо сви. Учити на чистом ваздуху, у зеленилу, један је од најлепших облика учења, али није увек изводљиво. Зато се радујемо и памтимо као најлепше искуство  увек када  је могуће на тај начин реализовати наставу. Свима честитамо још једном у име наше службе.

 Нађа Марковић 6/1

Добродошли, драги родитељи! Надамо се да уживате у игри коју смо вам приредили. Хвала вам на пажњи и помоћи коју сте нам пружили и тако допринели да „Потрага за језичким и књижевним благом“ буде успешније изведена. Уколико сте расположени, замолили бисмо Вас, једног од родитеља, да нам одговори на нека питања.
 

  1. Да ли Вам се свиђа што ваше дете учествује у оваквом пројекту?
Да. Свиђа ми се. Треба да има више оваквих активности. Деца би имала другачији однос према школи. Мање би се међусобно свађали, а више учили и дружили.
  1. Да ли сте приметили промену када су оцене у питању? Да ли мислите да наша организација има утицај на Вапе дете? Да ли је тај утицај позитиван или негативан? Образложите свој одговор.
Нема негативног утицаја, већ само позитивног. Деца се друже и уче. Једни другима помажу и оцене морају да буду боље. Време ће показати да су напредовали, а пошто уче на занимљив начин, градиво ће им остати у глави.
  1.  Да ли желите да узмете учешће у оваквој активности? Образложите свој одговор.
Када бих имала слободног времена, сигурно бих се придружила. Дружили бисмо се и ми родитељи међусобно. Било би то за све корисно.
  1. На који начин бисте доринели нашој организацији и њеној потрази за „благом“?
Помогла бих око свега што вам је потребно за игру: хране, сокова, шивења костима за игру и све друго што би вам затребало.
  1. Шта Вам се свиђа у нашој игри, а шта бисте променили наредне школске године?
Свиђа ми се сама организација пораге за „благом“, учење кроз игру и дружење. Свиђа ми се све што сте урадили. Ништа не бих мењала.
 
  Дарио Игњатовић 6/1


  1. Како вам се допао процес овог пројекта? Шта сматрате да сте научили ново (осим граматике, књижевности и проширења вокабулара)?
Било је прелепо, цео процес квиза. Поред граматике и књижевности, научили смо колико је битно другарство и сви смо се некако ујединили и видели колико је тачна она изрека“сви за једног, један за све“. Наши другари са Бање и ми смо много јачи заједно и то смо доказали када смо победили наставнице у последњој игри и склопили слагалицу за мање од 10 минута.
  1. Каква је била атмосфера током игре? Да ли сте такмичаре супротног тима доживели као ривале или нове пријатеље?
У почетку смо се много борили да будемо први, а такође и они из супротног тима. Касније смо се кроз припреме баш зближили, зготивили, и упознали много нових пријатеља.
  1. Колико су питања прилагођена вашем узрасту и да ли је било тешко учествовати у оваквој игри? Шта вам је било најзахтевније, а шта најзанимљивије?
Мени је ова игра представљала обнављање градива из 6. Разреда и уопше ми није било тешко, посебно јер знам да ће да ми буде лакше у 7. разреду  јер ћемо наставнити да учимо на занимљив начин па све лакше запамтим него да седим у учионици или поред рачунара.
  1. Како је овај пројекат утицао на ваше оцене, успех, слободно време и друга интересовања?
На оцене је утицао одлично, и зато сам веома задовољна. Добро је утицао и на слободно време јер сам видела како могу да и слободно време искористим тако што се и забављам и учим истовремено.

На скали од 1-10 како бисте оценили ваше задовољство учешћем у Потрази за језичким и књижевним благом?
10/10

  1. Да ли бисте учествовали следеће године у сличном пројекту  и на који начин? Шта мислите да би могло бити другачије?
Наравно да бих желела и следеће године да учествујем. Имам само једну сугестију да нема више игара на срећу већ да ученици напрегну свој мозак.

Миа Павловић 6/5


  1. Како вам се допао процес овог пројекта? Шта сматрате да сте научили ново (осим граматике, књижевности и проширења вокабулара)?
Читав процес је био диван. Дружили смо се, кроз забаву научили да није ништа тешко ако нешто волиш. Све је било интересантно и драго ми је што сам имала прилику да учествујем.
  1. Каква је била атмосфера током игре? Да ли сте такмичаре супротног тима доживели као ривале или нове пријатеље?
Ривалитет увек постоји, то је неизбежно када имамо две екипе. У почетку се баш осећао такмичарски дух, а касније, нисмо ни приметили  баш  смо се спријатељили. Сада проводимо више времена заједно и налазимо заједничка интересовања, осећамо да смо сви једна школа.
  1. Колико су питања прилагођена вашем узрасту и да ли је било тешко учествовати у оваквој игри? Шта вам је било најзахтевније, а шта најзанимљивије?
С обзиром да су ученици и осмислили многа питања, мислим да су потпуно прилагођена нашем узрасту и могућностима. Није ништа било тешко ни компликовано јер смо имали прилике током целе године да научимо градиво. Највише ми се свидело што се цела игра одвијала у природи и била узбудљива и неизвесна до краја.
  1. Како је овај пројекат утицао на ваше оцене, успех, слободно време и друга интересовања?
Одличан успех (5,00) говори да је утицао позитивно. Овај квиз је подстакао огромну љубав у мени према српском језику и Филолошком факултету на чему могу да захвалим наставницама Силвани и Сузани.

На скали од 1-10 како бисте оценили ваше задовољство учешћем у Потрази за језичким и књижевним благом?
10+

  1. Да ли бисте учествовали следеће године у сличном пројекту  и на који начин? Шта мислите да би могло бити другачије?
Наравно, исто као и до сада. Већина ученика је показивала огромну иницијативу и желело да буде укључено у тим.  На крају је одабрано 7 најбољих што јесте дало савршен тим, али мислим да би тај тим могао имати и више учесника.
 
Катарина Војислављевић 6/1

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај