ОШ "КОСТА ЂУКИЋ"
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ!
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Планови
  • УЧЕНИЦИ
  • ЈАВНЕ НАБАВКЕ
  • ДОКУМЕНТА
  • Контакт

Мени

  • Вести
  • Правила понашања у школи
  • ЗА ПРВАКЕ
  • ЗА ОСМАКЕ
  • Предмети
  • Ученички парламент
  • Културне активности
  • Школски спорт
  • Разредна настава
  • Издвојена одељења
  • Екскурзије
  • Такмичења
  • НАСТАВА
  • БИБЛИОТЕКА
  • Летопис
  • Пројекти
  • Продужени боравак
  • Oбогаћени једносменски рад

За родитеље

  • ОБАВЕШТЕЊА
  • Отворена врата
  • Правилник о оцењивању
  • Распоред контролних и писмених задатака
  • Педагошко-психолошка служба

Претрага




КАЛЕНДАР

Мај 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


Банери

       

        





Анкета

Шта мислите о враћању униформи у школе?

Не желим да носим униформу!
Добра идеја, ако униформе буду квалитетне и модерне
Одлична идеја!


Резултати

БРОЈАЧ ПОСЕТА САЈТА ШКОЛЕ

Hit Counter
Hit Counter

Администрација






Оштро перце

Оштро перце 2021/22.

Радови ученика:
ПРВИ РАЗРЕД:


Александра Антић 1/2, Голуб и пчела (илустрација)

Угљеша Мијаиловић 1/2, Голуб и пчела (илустрација)

Ања Игњатовић 1/2, Голуб и пчела (илустрација)

Виктор Петровић 1/2, Голуб и пчела (илустрација)

Маријана Стевановић 1/2, Гавран и лисица (илустрација)

Миа Вукићевић 1/2, Гавран и лисица (илустрација)

Александра Тимотијевић 1/2, Гавран и лисица (илустрација)
 
ТРЕЋИ РАЗРЕД:

Лана Лалић 3/1, Прича о срећи (бајка)

Ина Богдановић 3/1, Усамљени храст (бајка)

Петар Митровић 3/1, Ускршња невоља (бајка)

Невена Стојановић 3/2, Љубав и вера све побеђују (бајка) 

Нина Ристић 3/2, Златно срце (бајка)

Огњена Никић 3/2, Барби, принц и принцеза (бајка)

ПЕТИ РАЗРЕД:

Анета Миливојевић 5/1, Храбра принцеза (бајка)

ВЕЛИКА ИВАНЧА:

Нађа Милошевић  5/5, Аги и Ема (приказ)



Оштро перце 2020/21.

Наградни конкурс „Оштро Перце 2020/2021.“

Пројекат и наградни конкурс „Оштро Перце 2020/2021.“ организују се за ученике, библиотекаре и наставнике основних школа. Пројекат подстиче сарадњу међу ученицима, наставницима и библиотекарима, а има и такмичарски карактер.Током пројекта ученици читају књижевна дела предвиђена програмом пројекта и о њима разговарају са наставницима и библиотекарима и израђују задатке.Коментар или приказ се израђују као ворд (ПДФ) документ. Илустрација се у форми фотографије поставља у тај документ.
Прича или бајка се израђују као ворд (ПДФ) документ.
Међу аоторима најбољих радова су и ученици наше школе: Ина Богдановић II1, Лазар Урошевић IV2, група ученика IV8 : Нађа Милошевић, Тина Јокић, Наталија Петровић и Немања Милошевић за илустрацију приказа и Ирина Тодоровић V2.
Честитамо свим ученицима који су учествовали у овом занимљивом пројекту, који захтева многа знања да бисте у њему учествовали, а поготову оним који су били запажени квалитетом својих радова!

Радови ученика издвојеног одељења из Велике Иванче:

Данка Митровић 3/8 - Од читања се расте

Нађа Милошевић, Тина Јокић, Наталија Петровић и Немања Милошевић 4/8 - Два локвања око пања
 


Радови ученика матичне школе:

Одељење 2/1:

Богдановић Ина - Мали псић

Јанковић Стеван - Снови се остварују

Одељење 2/2:

Невена Стојановић - Гугутке и веверица

Лена Симић - Принцеза и њени родитељи

Нина Ристић - Пут до успеха

Одељење 4/2:

Лара Тодоровић - Бајка о изгубљеној принцези

Анђела Глишић - Звезда

Александра Степић - Љубав на први поглед 

Ивона Милошевић - Моја бајка

Ива Вучковић - Принцеза Сара

Марија Банашевић - Принцеза Теодора

Лазар Урошевић - Херој Мићко

Одељење 5/2:

Ирина Тодоровић - Замишљени друг 




Оштро перце 2019/20.

Наши ученици, љубитељи књига, вредно раде на испињавању својих школских обавеза. Увек се нађе времена за добру причу, па тако и у околностима наставе на даљину не одустајемо од пројекта Оштро перце. 

Радови ученика ОП 2020


Оштро перце 2018/19.


На завршном сусрету Оштрог Перцета, нашим ученицима који су награђени за сликовницу "Пас и његова сенка", додељене су књиге. 

  

  

  

Завршен је овогодишњи пројекат Оштро Перце, а ОШ "Коста Ђукић" налази се међу награђенима. У питању је сликовница "Пас и његова сенка" која је настала као групни рад ученика одељења 2/8 из Велике Иванче. Завршни сусрет и додела награда биће одржан почетком јуна. 

Радови ученика који су представљали нашу школу на овогодишњем такмичењу:

Пас и његова сенка

Несташни зец

Старо лијино лукавство


Ови радови постављени су на страни  Оштрог перцета Најбољи радови.

Оштро перце 2017/18.

Завршни сусрет


Дана 22. маја у ОШ "Свети Сава" на Врачару, одржан је завршни сусрет Оштрог перцета 2017/18. коме су присуствовали многобројни ученици, наставници и библиотекари школа из различитих крајева Србије. Након поздравене речи ауторке пројекта, Слађане Галушке, присутни су имали прилику да размене искуства у вези са радом на Оштром перцету и да чују занимљиве предлоге и идеје својих колега. Потом је уследила додела награда најуспешнијим ученицима, у виду књига и похвалница.
ОШ "Коста Ђукић" пету годину заредом учествује у овом пројекту који има за циљ развијање медијске и информатичке писмености путем различитих облика ангажовања у изради задатака, а пре свега развојем свести о неговању читалачке културе као основе за индивидуални и професионални развој сваког појединца. У складу са тим, радује нас да се интересовање ученика за учешће у Оштром перцету сваке године повећава.
Овогодишњи пројекат отпочео је израдом илустрација и приказа дела која су део наставног програма. Тако су ученици нижих разреда представили ауторске и народне бајке, а најбољи радови на општинском нивоу награђени су књигама на свечаности коју је организовала библиотека "Деспот Стефан Лазаревић". Потом је уследио међушколски ниво за који су ученици израђивали сликовнице. Међу награђенима нашли су се Страхиња Мијаиловић, 3. место у категорији трећег разреда за сликовницу "Себични џин" и Уна Кременовић, такође 3. место у категорији четвртог разреда за сликовницу "Галебова стена". Још осморо ученика представљало је нашу школу, а њихове радове и као и радове награђених ученика можете погледати на нашем сајту. 

 

Честитамо награђенима, а све учеснике похваљујемо и позивамо их да се и следеће године окупимо око пројекта који нас на занимљив начин води кроз свет књижевности.

Марина Милановић, библиотекар


 Међушколски ниво
 
Пројекат Оштро Перце 2017/18. године је завршен. Одабрани су најбољи радови који су постављени на страни Супер учење, а међу њима налазе се и имена два ученика ОШ "Коста Ђукић". У питању су Уна Кременовић 4/3а и Страхиња Мијаиловић 3/1, који су кроз формат сликовнице представили бајке "Галебова стена" Гроздане Олујић и  "Себични џин" Оскара Вајлда.
Додела награда и похвалница одржаће се после 15. маја.
Честитамо!


Награђени радови:

Страхиња Мијаиловић:


http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Sebicni dzin.pdf


Уна Кременовић:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Galebova stena.pdf
 
И ове године за конкурс Оштро Перце пријавио се већи број ученика који су писали приказе, израђивали илустрације и правили сликовнице инспирисане народним и ауторским бајкама. Осим награђених ученика, нашу школу представили су ученици који овог пута нису освојили награде, али су богатији за једно ново искуство. Њихови позитивни коментари и реакције током израде задатака говоре нам да ће се радо одазвати на сличне пројекте. Представљамо вам и њихове радове:

Сара Мишкић, Петар Лукичић и Николина Петровић 4/1:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Nebeska reka.pdf

Сања Милојкић 3/1:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Staklarevaljubav1.pdf

Михајло Јовановић 3/1:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Staklarevaljubav2.pdf

Катарина Благић 3/1:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Staklarevljubav3.pdf

Урош Вучковић, Урош Галић, Матеја Мошић, Милош Стевић 4/3а:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Mali voz.pdf

Димитрије Милојкић 1/1: 
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Nemusti jezik.pdf

Лара Тодоровић 1/2:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Bajka o labudu.pdf

Ива Вучковић 1/2:
http://oskostadjukic.nasaskola.rs/files/20172018/библиотека/ostro perce/Rak krojac.pdf


Хвала свима! Видимо се следеће године са новим идејама.

Марина Милановић, библиотекар


Додела награда најуспшенијим критичарима

У петак, 13. априла, у свечаној сали Центра за културу Младеновац одржан је завршни сусрет на коме су представљени радови ученика ОШ "Свети Сава", ОШ "Бора Лазић" и ОШ "Коста Ђукић", настали у оквиру пројекта Оштро перце 2017/18. Програм су организовали библиотека "Деспот Стефан Лазаревић" и Актив школских библиотекара Младеновца с намером да се скрене пажња на значај усвајања читалачких навика. Коришћење библиотеке уско је повезано с развојем способности и културом читања сваког појединца. Употребом књига ученицима се омогућује да богате своја знања и да се оспособе за самообразовање. Развијање вештине читања и разумевања прочитаног пробудиће интересовање ка различитим садржајима који ће имати утицаја на формирање критичког мишљења и развијање укуса. 
Након поздравне речи које је упутио родитељима и ученицима, Никола Филиповић, библиотекар градске библиотеке, разговарао је са награђенима, истакао позитивне стране њихових радове и скренуо пажњу на оно што је потребно исправити. Позвао је ученике на индивидуалне разговоре на којима ће бити у прилици да се детаљније упознају са вештинама писања критичког приказа. Читава акција осмишљена је као позив на радионице израде приказа које ће се одржати током септембра као припрема за учешће у пројекту Оштро перце 2018/19.
Програм је употпуњен музичким тачкама за које су били задужени ученици Основне музичке школе "Стеван Христић", а присутнима су се представили и успешни рецитатори. Ауторима најбољих приказа додељене су награде у виду књига.
 
 
 

Марина Милановић, библиотекар


Општински завршни сусрет

Док с нестрпљењем ишчекујемо резултате републичког такмичења Оштро перце, дружимо се с основцима младеновачких школа, ауторима најуспелијих приказа књижевних дела. Општински завршни сусрет одржаће се у петак, 13. априла, у 19 часова у свечаној сали „Елси Инглис“. Том приликом аутори најбољих приказа биће награђени књигама које им дарује библиотека „Деспот Стефан Лазаревић“ .

Међу награђенима су и ученици наше школе:
Ива Вучковић, 1. разред
Лара Тодоровић , 1. разред
Катарина Благић, 3. разред
Сања Милојкић, 3. разред
Михаило Јовановић, 3. разред
Милош Стевић, 4. разред
Уна Кременовић, 4. разред
Љубица Стојановић, 4. разред

Награђенима честитамо и позивамо све ученике који су учествовали у писању приказа  да нам се придруже на изложби дечјих приказа и уживају у богатству рећи и музичком програму.

Марина Милановић, библиотекар


 И ове школске године с нестрпљењем смо очекивали почетак занимљивог читалачког пројекта. Након објављивања пропозиција наша школа пријавила се за учешће у Оштром Перцету. Више о такмичењу можете прочитати на страни https://www.skolskiportal.rs/media/pdf/propozicije%2Costro%20perce.pdf


Радионица Оштро Перце у ОШ „Коста Ђукић“

Дана 30. јануара одржана је радионица „Израда задатака и припрема материјала за конкурс“  у оквиру пројекта Оштро Перце. Радионица, на којој је присуствовало 13 ученика четвртог разреда, реализована у библиотеци ОШ „Коста Ђукић“  од 11.20 до 12.10 часова.
Ученици су најпре упознати са пропозицијама и врстама радова  у овогодишњем пројекту. Указано им је на обавезе које се односе на школски а потом на међушколски ниво. Ученици су се изјаснили о томе да ли радове желе да представе самостално или у групама и поделили се на тимове. Такође, обавештени су о томе да је предмет конкурса текст предвиђен школским програмом тако да су одабрали да представе бајке Гроздане Олујић.
У оквиру прве активности ученици су упознати са облицима презентовања радова на школском нивоу, а који се односе на израду коментара/приказа и плаката. Ученици су се кроз разговор упознали с појмом плаката, њихову примену и  указали на поруке које носе.  Кроз примере су им представљени елементи плаката и начин израде.  Потом смо на примеру бајке по њиховом избору издвојили елеменете који су важни за композицију бајке: увод (јунак, ликови, место и време), заплет: (задатак, мисија), кулминација (сукоб јунака и непријатеља), преокрет (помоћ, магија), расплет (срећан крај). Указујући на ове елементе као смернице које се могу користити  приликом израде сликовница за међушколски ниво, приступили смо разговору о бајци са циљем да се  ученицима олакша  изради приказа/коментара. Предочено им је да приказ треба да се састоји од увода, главног дела и закључка а потом  је детаљно било речо о сваком од тих делова. Ученици су подстицани да кратким препричавањем истакну делове бајке који су најважнији за формирање личних ставова. Кроз опис главних ликова, коментарима о месту и времену и њиховим осећањима током и након читања дела, ученици су изнели своје процене бајке. 

 
Марина Милановић, библиотекар


Оштро перце 2016/2017.

Завршни сусрет

Завршни сусрет пројекта "Оштро перце" 2016/2017. одржан је у петак, 21. априла. Велики број ученика, наставника и библиотекара из основних и средњих школа окупио се у Свечаној сали ОШ „Свети Сава“ у Београда да у месецу књиге прослави успешан завршетак пројекта који годинама окупља талентоване и креативне љубитеље књиге широм Србије.



Програм је почео у 12 часова поздравним говором Слађане Галушке, једне од координатора овог пројекта. Затим су ученице, водитељке програма, подсетиле на значајне датуме који се обележавају овог месеца, Светски дан дечје књиге (2. април) и Светски дан књиге и ауторских права (23. април) указујући на потребу за неговањем читалачке културе. Посебно одушевљење међу присутнима изазвао је долазак Јасминке Петровић, једне од најпопуларнијих и најчитанијих писаца за децу, која је својом  непосредношћу подсетила младе читаоце да је скромност врлина великих људи. На опште задовољство, водитељи програма позвали су присутне да књижевници постављају питања. Наша ученица, Марија Милојкић, отворила је ово дружење питањем: „Шта је био Ваш циљ приликом писања романа „Лето када сам научила да летим“, коју сте реакцију желели да изазовете код младих читалаца?
“ Потом су уследила многобројна занимљива питања, а наше ученике је занимало и то која је Јасминкина омиљена књига, како бира наслове за своје дела, колико књига је досад написала, ко јој је омиљени писац и шта за њу значе књиге.
 

Након разговора с Јасминком Петровић уследа је додела награда за најуспешније ученике. Аутори појединачних радова награђени су књигама и дипломама, док је једанаесторо ученика  петог разреда, као аутори групног рада, награђено са три књиге. Ипак, то им није покварило расположење, већ су једногласно предложили да се књиге поклоне  школској библиотеци и тако буду доступне не само њиховој групи већ свим ученицим наше школе. Исказавши тако озбиљност и зрелост показали су да је материјална награда немерљива са вредностима које су усвојили дружећи се с књигом. Сви ученици који су учествовали у пројекту „Оштро перце“ биће награђени захвалницама ОШ „Коста Ђукић“ које ће им бити додељене 24. априла приликом обележавања Светског дана књиге. Својим залагањем, понашањем и одговорношћу, заслужили су да с поносом поменемо њихова имена:
Јована Рудић, Лена Јанићијевић, Исидора Милошевић, Ана Михаиловић, Лука Павловић, Александар Крстић, Маријана Кузмић, Михаило Симоновић 5/2, Михаило Рађеновић, Лазар Лалић, Милица Јовановић 5/4, Уна Кременовић, Тамара Живановић 3/3а, Уна Рађеновић 3/1, Марија Милојкић и Нина Дакић 7/2.
ЧЕСТИТАМО!

 

Библиотекар, Марина Милановић

Најбољи радови Оштрог перцета 

Са великим задовољством вас обавештавамо да се и ове сезоне у такмичењу Оштро перце међу награђенима налази име наше школе. Похваљујемо ученике који су допринели да се овај низ из године у годину наставља и похваљујемо све оне који својим залагањем дају добар пример вршњацима.
Награђени су радови следећих ученика:
Литерарни рад - Лето кад сам научила да летим; Нина Дакић 7/2
Ликовни рад - Риба риби гризе реп – плакат; Уна Кременовић, Тамара Живановић 3/3a и Уна Рађеновић 3/1
Комбиновани ликовни и литерарни рад -
Змајева женидба (оригинална бајка) 5. разред: Јована Рудић, Лена Јанићијевић, Исидора Милошевић, Ана Михаиловић, Лука Павловић, Александар Крстић, Маријана Кузмић, Симоновић Михаило 5/2, Михаило Рађеновић, Лазар Лалић и Милица Јовановић 5/4
Завршни сусрет Оштрог перцета, на коме ће присуствовати наши награђени ученици, одржаће се 21. 4. 2017. године у ОШ "Свети Сава" у Београду са почетком у 12 часова.
Такође, похваљујемо ученике који су учествовали на Оштром перцету, а чији се радови овог пута нису нашли међу награђенима. Ипак, својим залагањем уверили су нас да су озбиљни кандидати за неку од награда и да на њих можемо рачунати и у наредним пројектима.

Стрип-Змајева женидба: Ана Михаиловић, Исидора Милошевић и Лена Јанићијевић 5/2
Илустрација- Змајева женидба: Лара Ристић 5/4
Плакат- Змајева женидба: Кристина Марјановић и Марија Орловић 5/2
Плакат: „Зачарана учионица“  Петар Лукичић, Јован Лукичић и Николина Петровић 3/1
Приказ књижевног дела: „Лота прави лом“  Магдалена Пејчић 2/1  
Питања за Јасминку Петровић: Марија Милојкић 7/3



Школско такмичење
Своје радове (илустрације, приказе...) ученици треба да предају до 10. марта. Школско такмичење Оштро перце одржаће се 16. марта, на коме ће бити одабрани најбољи радови за сваки разред у свакој категорији, а изабрани радови шаљу се на републички ниво до 20. марта.
Комисију за процену ученичких радове чине три члана: Споменка Соскић, библиотекар, Марина Станојевић, професор српског језика и књижевности и Марина Милановић, библиотекар. 

 

Слађана Галушка

ОШ „Свети Сава“ Београд

 

Анђелка Танчић

ОШ „Светозар Марковић“ Београд

 

Пројекат Оштро Перце организује се за ученике основних и средњих школа, а циљ је побољшање читалачке културе и развијање информационе и медијске писмености ученика.

Пројекат подстиче сарадњу међу ученицима, библиотекарима и наставницима, као и међу школама, а има и такмичарски карактер.

У реализацији учествују библиотекари и наставници разредне и предметне наставе.

Сарадници пројекта су издавачке куће „Одисеја“, „Креативни центар“ и „Прополис букс“.

 

Оштро Перце 2016/2017. има два дела:

 

1. Смотра дечијег литерарног и ликовног стваралаштва - такмичарски и ревијални део у оквиру пројекта Оштро Перце,

2. Оштро Перце и писмености за 21. век - израда приручника за ученике, наставнике и библиотекаре у вези са информационом и медијском писменошћу.

 

Програм - Књижевна дела

Током пројекта ученици основне и средње школе читају књижевна дела предвиђена редовним школским програмом и књижевна дела која нису у редовном програму.

 

Основна школа

 

1. и 2. разред

„Јован са планине галебова“, Јенс Албум, ИК „Одисеја“

„Пешчани вук“, Оса Линд, ИК „Креативни центар“

„Хераклових дванаест подвига“, Дион Хемил, ИК „Прополис букс“

 

3. и 4. разред

„Зарачана учионица“, Ивона Бжезинова ИК „Одисеја“

„Риба риби гризе реп“, Јасминка Петровић, ИК „Креативни центар“

„Рузмарина и новогодишња чаролија“, Сирка Кнутила, ИК „Приполис букс“

 

5. и 6. разред

„Роња, разбојничка кћи“ Астрид Линдгрен, ИК „Одисеја“

„Ово је најстрашнији дан у мом животу“, Јасминка Петровић, ИК „Креативни центар“

Митови Мина Миланија („Прича о Орфеју и Еуридики“, „Прича о Одисеју и Аргу“ или „Прича о Икару и Дедалу“), ИК „Прополис букс“

 

7. и 8. разред

„Лето кад сам научила да летим“, Јасминка Петровић, ИК „Креативни центар“

„Књига случајности“ Оса Линд, ИК „Креативни центар“

„Времепловци“ Штефан Гемел, ИК „Прополис букс“

 

Средња школа

 

„Лето кад сам научила да летим“, Јасминка Петровић, ИК „Креативни центар“   

„Путовање кроз ноћ“, Роди Дојл, ИК „Одисеја“

„Чаролија времена - Златни мост“ Ева Фелер , ИК „Прополис буксе“

 

Оштро Перце - Смотра дечијег литерарног и ликовног стваралаштва

 

Циљеви:

- побољшање и развијање читалачке, информационе и медијске писмености ученика;

- афирмација постигнућа ученика у области литерарног и ликовног стваралаштва и подизање квалитета образовања.

 

Задаци за ученике у такмичарском делу:

1. Приказ књижевног дела

2. Плакат или насловна страна за прочитано књижевно дело

3. Трејлер за прочитано књижевно дело (групни рад)

4. Оригинални текст бајке и илустрација.

 

Радови за смотру се шаљу у електронском облику: текст као ворд документ, ликовни рад у ПДФ формату, за трејлер се шаље линк.

 

Начин припремања ученика и наставника за такмичење и смотру

Ученици и наставници користе читанке и књиге у којима су текстови за које ученици пишу приказ, раде плакат/насловну страну и трејлер.

Ученици и наставници користе и наставни материјал из пројекта „Оштро Перце“ током припрема ученика за израду литерарних и ликовних радова.

 

Пропозиције такмичења и смотре

Школе које желе да учествују у такмичењу и смотри пријављују се до 1. октобра текуће школске године на адресу [email protected].

Један ученик може учествовати на такмичењу или смотри са једним или више радова.

 

Реализација програма

 

Школски ниво

Школском такмичењу треба посветити посебну пажњу. У тај ниво треба укључити што више ученика и кроз заједничке активности/часове библиотекара и наставника подстицати ученике на читање књижевних дела, разговор о прочитаним текстовима и критичко промишљање о њима. Ученике треба подстицати на коришћење наставног материјала у електронској или штампаној форми, који ће им помоћи у изради задатака. Такође, важно је подстицати ученике и на сарадњу у изради трејлера.

Школска комисија бира један најбољи рад за сваки разред у свакој категорији по разредима, а изабрани радови конкуришу за републички/међушколски ниво. Резултати школског нивоа су јавни, а школа има писмену сагласност родитеља/старатеља такмичара и објављују се на школском сајту, сајту Супер учење и фејсбук страни Оштро Перце. Школа шаље најбоље, тј. награђене радове, Организатору на Републичку смотру у електронској форми.

Школска смотра се састоји из два дела:

- изложба дечијих радова;

- програм доделе признања (похвалница и захвалница) првонаграђеним такмичарима.

 

Републички/међушколски ниво

Током такмичарског и ревијалног дела Смотре организатор формира стручни жири за процену дечјих радова. Ревијални део Смотре дечијег литерарног и ликовног стваралаштва ‒ „Оштро Перце 2016/2017.” се састоји из два дела:

- изложба дечијих радова;

- свечани програм доделе награда и признања првонаграђеним такмичарима.

 

Вредновање резултата

Вредновање резултата и рангирање ученика на такмичењу и Смотри обавља комисија коју образује организатор. Комисију на школском нивоу чине најмање три члана, међу којима могу бити наставници разредне наставе, наставници српског језика, ликовне културе и информатике и рачунарства и школски библиотекари.

Комисију (стручни жири) на републичком/међушколском нивоу од најмање три члана чине представници организатора.

Критеријуме за вредновање радова одређује организатор и прослеђује члановима комисије.

 

Награде

У свакој категорији, разреду, додељује се једна награда за сваки од задатака, на школском и међушколском нивоу.

На школском нивоу школа награђује ученике и похвалницама и захвалницама.

На међушколском организатор награђује ученике који су освојили прво место у свим такмичарским и узрасним категоријама дипломом и књигом.

 

Начин представљања радова - Промоција рада ученика и рада школе

Школе обједињују своје активности промоцијом најбољих ученичких радова на сајту Друштва школских библиотекара Србије и веб страни Супер учење где се, уз писмену сагласност аутора, објављују најуспешнији ученички радови сваке школе учеснице.

 

Календар догађаја у оквиру такмичења и смотре

 

Школски ниво - март 2017.

Републички/међушколски ниво - април 2017.

 

Пријављивање школа – до 1.10.2016.

 

Школска смотра

- достављање радова за школски ниво – 24.2.2017.

- прелиминарни резултати – 3.3.2017.

- рок за жалбу – 7.3.2017.

- коначни резултати – 10.3.2017.

- изложба радова – 20.3 – 7.4.2017.

 

Републичка смотра

- достављање радова за републички/међушколски ниво – 24.3.2017.

- прелиминарни резултати – 3.4.2017.

- рок за жалбе – 7.4.2017.

- коначни резултати – 12.4.2017.

- изложба радова и додела награда – 21.4.2017.

 

Такмичење, смотра и стручно усавршавање у установи

 

Организатор издаје потврду о стручном усавршавању у установи наставницима и стручним сарадницима који учествују у програму такмичења и смотре:

- координација рада школског тима – 8 сати

- менторски рад са ученицима на изради задатака – 6 сати,

- рад у школској комисији, прегледање и избор најбољих радова – 8 сати,

- организација изложбе и презентација активности на стручном/наставничком већу – 8 сати,

- припрема радова у електронској форми за слање на Републичку смотру – 6 сати.

 

Оштро Перце и писмености за 21. век

 

Основна идеја овог дела пројекта је да се кроз активности/радионице израде два приручника: један за ученике – „Будимо писмени у 21. веку“ и други за библиотекаре и наставнике – „Писмености за 21. век.

Циљ је унапређење информационе и медијске писменост наставника и библиотекара (стручних сарадника) и побољшање информационе и медијске писмености ученика ради стицања кључних компетенција.

 

Специфични циљеви су:

- развијање способности критичког размишљања, разумевања и анализе различитих облика медијских порука и садржаја код деце,

- оснаживање ученика да размотре, процене и сачине медијску поруку и активно учествују у стварању медијског садржаја,

- афирмација постигнућа ученика, наставника и библиотекара, учесника у пројекту, кроз израду прилога за приручника,

- повећање мотивације наставника и библиотекара да реализују активности за развијање ИМП ученика користећи образовни садржај приручника.

 

Активности у пројекту:

- Ауторке пројекта, Слађана Галушка и Анђелка Танчић, израђују наставни материјал у вези са ИМП за ученике наставнике и библиотекаре у електронској форми и постављају га на веб страни Друштва школских библиотекара Србије. Ови наставни материјали ће чинити први део приручника „Будимо писмени у 21. веку“ и „Писмености за 21. век“.

- Библиотекари и наставници организују часове/активности/радионице за развијање ИМП код ученика уз коришћење наставног материјала.

- Ученици раде задатке предвиђене програмом пројекта, развијају ИМП и кључне компетенције и израђују прилоге за приручник намењен ученицима.

- Ученици препоручују вршњацима књиге које су читали на више начина: постављањем приказа на фејсбук странама пројекта и издавача и током радионица у школским библиотекама.

- Библиотекари и наставници израђују прилоге о реализованим часовима (активностима/радионицама), као стручне радове који ће бити део приручника за наставнике.

- Ауторке пројекта уређују приручнике у складу са додатним материјалом који настаје током пројекта и постављају целокупни образовни наставни садржај настао током пројекта на веб страни Друштва школских библиотекара Србије.

 

У току пројекта ученици се подстичу да читају дела савремене дечије књижевности, промишљају о њима и пишу о прочитаним делима. Ученици прате лекције, наставни материјал, постављен на веб страни ДШБС-а и добијају упутства за израду задатака. Ученици пишу приказе романа и збирки прича и препоручују те књиге вршњацима, чиме се остварује вршњачко учење.

 

Поводом обележавања Дана толеранције, 16. новембра, библиотекари и наставници организују радионице на којима ће се разговарати о теми толеранције у збирци прича „Риба риби гризе реп“ и романима „Роња, разбојничка кћи“ и „Лето кад сам научила да летим“. Знања, вештине и ставове стечене током радионица, ученици ће користити и током израде приказа ових дела

 

Наставни материјал који се користи током пројекта (часови/активности/радионице) ученицима ће бити доступан у школи у е-форми, а по потреби и у штампаном облику.

 

Радионице за ученике од трећег до осмог разреда се реализују у сарадњи наставника и библиотекара уз коришћење припремљеног наставног материјала у вези са информационом и медијском писменошћу.

 

Теме радионица за ученике трећег и четвртог разреда:

- СУПЕР 3 (модел за решавање информационог проблема),

- Приче о медијима (врсте и одлике),

- Медијска писменост,

- Разумевање и креирање медијске поруке (питања за анализу и деконструкцију и питања за креирање медијске поруке).

 

Теме радионица за ученике од петог до осмог разреда и средњошколце:

- Писменост, медији и комуникација,

- Информациона писменост и БИГ6 (модел за решавање информационог проблема),

- Медијска писменост, концепти,

- Разумевање и креирање медијске поруке (питања за анализу и деконструкцију и питања за креирање медијске поруке).

 

Осим тога реализују се радионице и у вези са књижевним делима које ученици читају и задацима које израђују током пројекта на теме:

- Приказ књижевног дела (роман, збирка прича, бајка),

- Креирање медијске поруке: бајка, интервју, извештај, репортажа, реклама.

 

Ученици проналазе информације потребне за решавање задатака и израђују медијске поруке. Ученици израђују задатке уз помоћ библиотекара и наставника на часовима редовне наставе, часовима библиотекара, часовима слободних активности и током рада у библиотеци. Могу и да раде самостално и у групи. Ученици раде један или више задатака у складу са својим могућностима и интересовањима. Библиотекари и наставници организују часове, радионице, за ученике на којима се презентују радови ученика, разговара о њима, а затим се ученици упућују како да побољшају радове ако је потребно.

 

Задаци за ученике

 

1. Трећи и четврти разред

- Израда приказа књижевних дела: једна бајка из школског програма и збирка прича „Риба риби гризе реп“,

- Израда текстова и илустрација на тему „Врсте и одлике медија“,

- Медијско проширење лекције, наставног материјала који користе, тј. преобликовање у другу врсту медија (прича, стрип, сликовница и сл.),

- Израда насловне стране приручника или једног поглавља.

 

2. Пети и шести разред

- Израда приказа књижевних дела: једна бајка из школског програма и роман „Роња, разбојничка кћи“,

- Писање оригиналног текста бајке и илустровање бајке,

- Медијско проширење лекције, наставног материјала који користе, тј. преобликовање у другу врсту медија (прича, стрип, новински чланак и сл.),

- Израда плаката пројекта и насловне стране приручника или једног поглавља,- Израда рекламе за приручник.

 

3. Седми и осми разред и средњошколци

- Израда приказа књижевних дела: романи „Књига случајности“ и „Лето кад сам научила да летим“,

- Израда интервјуа са Јасминком Петровић,

- Приказ једне телевизијске емисије, или рекламе,

- Медијско проширење лекције, наставног материјала који користе, тј. преобликовање у другу врсту медија (драматизовани текст, новински чланак, интервју са стручњаком и сл.),

- Израда плаката пројекта и насловне стране приручника или једног поглавља,

- Израда рекламе за приручник.

Библиотекари и наставници помажу ученицима у изради задатака и бирају најбоље радове ученика за презентацију у приручнику. Библиотекари, наставници и ученици организују изложбу најуспешнијих дечијих радова у школама учесницама.

Библиотекари и наставници презентују примере добре праксе и израђују прилоге за зборник радова, у оквиру приручника, у облику стручних радова (приказа активности, припрема за часове).

Дељењем и афирмацијом постигнућа у раду доприносе повећању мотивације колега у организовању сличних активности. Учешће у пројекту је део стручног усавршавања, а њиме се подстиче и осмишљавање нових пројеката и нових облика стручног усавршавања.

 

Календар рада

 

Октобар, новембар и децембар 2016.

Ученици:

- читају текстове предвиђене програмом и разговарају са библиотекарима и наставницима о њима,

- прате наставни материјал и присуствују радионицама,

- израђују задатке предвиђене програмом,

- постављају приказе на странама издавача.

Библиотекари и наставници:

- прате наставни материјал и организују радионице за ученике,

- организују часове, активности, за развијање ИМП ученика и израђују припреме за часове (припремају прилоге за зборник).

 

Јануар и фебруар 2017.

Ученици израђују задатке предвиђене програмом.

Библиотекари и наставници организују часове, радионице, за ученике на којима се презентују радови ученика, разговара о њима, а затим се ученици упућују како да побољшају радове ако је потребно. Библиотекари и наставници бирају најбоље радове ученика своје школе. Радови се шаљу уредницима зборника

Организује се изложба дечијих радова у школама учесницама и промовишу активности пројекта.

 

Март 2017.

Библиотекари и наставници достављају уредницима прилоге (припреме за часове, тј. активности и радионице) који ће се уврстити у зборник радова за наставнике.

Организује се завршни сусет, изложба дечијих радова и додела награда ауторима најбољих радова.

Наставни материјал, приручници са зборницима радова ученика и наставника, постављају се на сајт ДШБС-а.

Организује се промоција приручника за библиотекаре и наставнике у више градова у Србији.

 


Оштро перце 2015/2016.

Овогодишњи пројекат Оштро перце отпочео је конкурсом „Зашто волим школску билиотеку“ који је покренут са циљем да се промовише рад школских билиотекара. Ученици су били у прилици да путем литерарних, ликовних и видео радова укажу на значај и потребу постојања библиотека у школама, и својим разноликим приступима истакну значајно место које школски библиотекари заузимају како у образовању тако и у интелектуалном и емотивном развоју и ученика.
Након многобројних радова који су пристигли у нашу библиотеку с разлогом смо очекивали вест о награђеним ученицима.

Међу награђенима нашли су се:
Литерарни конкурс, млађи разреди:
Лена Мијаиловић III1 - 2. место
Ликовни конкурс, млађи разреди:
Лена Чалија I2 - 3. место
Ликовни конкурс, старији разреди:
Невена Терзић VIII2 - 2. место
Ђурђина Миловановић VIII1 - 3. место
 
Ученици су награђени књигама Издавачких кућа „Одисеја“ и „Креативни центар“, а најбољи радови постављени су на страни Супер учење.

http://www.superucenje.org.rs/likovni_radovi/121440/
http://www.superucenje.org.rs/likovni_radovi-2/121445/
http://www.superucenje.org.rs/drugo_mesto/121384/

Поред тога, библиотекарка Маријана Петровић презентовала је ученичке радове организујући изложбу у холу школе.

Кликните на слику за улазак у галерију
 


Након успешно спроведене прве активности и доделе награда званично је почела нова сезона Оштрог перцета. Наставили смо дружење с књигом, читали, писали приказе, препоруке, илустровали корице за књиге, израђивали плакате, стрипове и сликовнице. Ученици су сами бирали на који начин желе да прикажу прочитано дело и у складу са тим имали потпуну слободу у избору медија.

У оквиру ових активности следеће ученице награђене су дипломама и књигама:
Најоштрије перце: Милица Милојевић VIII5, роман „Лето када сам научила да летим“
Најхрабрије перце: Мариja Милошевић и Лена Војиновић VI2, роман „Рико, Оскар и тајанствене сенке“
Најталентованије перце: Виолета Ћирковић VI2, роман „Рико, Оскар и тајанствене сенке“

Завршни сусрет, којим је обележен Светски дан књиге и ауторских права, одржан је 22. априла у ОШ „Свети Сава“ у Београду, на коме су присутвале наше награђене ученице заједно са библиотекарком Маријаном Петровић. Марија Милошевић је прочитала своју критику романа „Рико, Оскар и тајанствене сенке“ и са присутнима поделила своја искуства везана за учешће у овом пројекту.


Кликните на слику за улазак у галерију
 


Захваљујемо се свим учесницима који су и ове године издвојили време, и своју љубав према књизи преточили у коментаре и илустрације и тиме прочитано дело приближили својим вршњацима. Посебна захваланост и похвала за Милицу Милојевић, ученицу осмог разреда, која трећи пут заредом осваја титулу Најоштрије перце, која се додељује за најбољу критику.
 
Радови наших ученица:

Лето кад сам научила да летим
Писац овог предивног романа је Јасминка Петровић. Она инспирацију за своја дела налази у деци, младим особама због којих је написала преко тридесет књига.
Лето када сам научила да летим роман је о одрастању, о прелазном добу између детињства и младости. Кроз причу о путовању тинејџерке Софије књижевница нас упућује на то да будемо спремни на све што нас у животу очекује.  Читајући ову књигу, осетила сам нешто што никада раније нисам. Открила сам нове пределе, море, чак ми се чини да сам осетила и мирис лаванде. Бол, сузе, смех, проживећете све што носи овај роман, као да је део вашег живота. Често се у литератури за тинејџере сусрећемо са научно-фантастичним романима, са причама у којима живот није представљен реално. Писац нас овде проводи кроз поменути период баш онакав какав јесте. Нема преувеличавања, скривања, већ само реалности, понекад сурове, понекад дивне.  Ликови су врло стварни и показују нам како живот није увек  топло лето, већ да некад може бити и хладна зима.
Ову књигу препоручујем читаоцима свих узрста, а нарочито тинејџерима јер им може помоћи да се храбро упусте у свој лет кроз живот.
Милица Милојевић VIII5, ОШ "Коста Ђукић" Велика Иванча
 
Рико, Оскар и тајанствене сенке                          
Андреас  Штајнхефел
Рико је ниско надарени дечак који полази од једне мале потраге за макароном, а решава огромну мистерију - ко је ,,Мистер 2000“ или ,,Дисконт отмичар.“ Свиђа ми се ова књига јер у мени буди осећања попут страха и узбуђења. Осим мистерија, у овој књизи има разних авантура. Волела бих да сам сенка и да могу да се провучем кроз најмању рупу без страха да ћу се заглавити. Волим овај роман јер је пун мистерија и авнтура које Рико открива, али зато не бих волела да сам на Риковом месту, јер пролази кроз мрачан  ходник који је пун буба и прљавштине. Не окрећем крај књиге, већ уживам у остатку. Више бих волела да је писац уместо књиге направио стрип.
Виолета Ћирковић VI2, ОШ,,Коста Ђукић“ Младеновац        

Роман „Рико, Оскар и тајанствене сенке“ у облику стрипа (одломак), резултат заједничког рада ученица одељења VI2 Мариjе Милошевић, Лене Војиновић и  Виолете Ћирковић

https://docs.google.com/document/d/1e9RPEAiHOUjAtYgPL9RKaruxvPpBMEhZEWIlPYn-58E/edit?usp=sharing
 
Корице за књигу „Чарапокрадице“ Павела Шрута
Александра Славчев III2
ОШ,,Коста Ђукић“ Младеновац    


Кликните на слику за улазак у галерију 


Литерарни радови ученика млађих разреда

Зашто волим школску библиотеку
 
Кад учитељица нам лектиру зада
Ту се за њу појави нада.
За тили час њој хитамо,
А битно је да не скитамо.
У школи нам је јако близу
И тера нас на репризу.
Увек јој се враћамо, станите, јел'знате
Коме се обраћамо!?
О школској библиотеци је реч сада
И њена популарност никад не опада.
Волим је, јер је пуна књига разних
И лепих прича, а не празних.
Волим је, јер је пуна тајни
А у њој су и књиге сјајне.

Софија Симић IV/1
 

Зашто волим школску бибиотеку

Школску бибиотеку волим јер могу
Нешто да научим и знам.
Она може да помогне свима
Који желе нешто да науче.
Теодора Ђорђевић IV/1
Библиотека
 
Има место чудесно
У нашој је школи
Одмах поред зборнице
Сви су добродошли.
 
Свуд около књиге
Воле их сва деца
За мале и велике
То је библиотека.
 
Димитрије Милошевић III/1
 

Зашто волим школску бибиотеку
 
Бибиотека је једна велика књига,
која ме лако ослобађа брига.
Пружа ми забаву и велико знање,
и уз њу за час стигнем до бање.
Летим са птицама, купам се у океанима,трчим,возим,пловим данима ...
Књиге ми друштво праве и са мном сваку свечаност праве.
Када сам тужна ,сама и плачна отрчим до своје бибиотеке и захваљујући њој пређем све препреке!

Лена Мијаиловић III/1


Зашто волим школску библиотеку
 
Волим школску библиотеку јер је пуна књига о песмама које су тужне, срећне, љубавне и лепе. У њима се стиче ново знање. Библиотеке су много лепе. Зато ја волим школску библиотеку.
 
Сташа Ђуринац III /1
 

Шта је библиотека
 
Библиотека је друга школа,
у којој се увек чита књига нова.
У њој леже многа звања,
да деци прошире сазнања.
Увек има илустрацију
за неку нову инспирацију.
У библиотеку деца долазе
и старе књиге читањем пролазе.
Ја волим библиотеку,
јер из књига речи као река теку.
Идем у библиотеку,
да узмем нову књигу неку.
Узимам књиге писаца за децу,
да прочитам лепу причу, бајку и песму.

Милица Мишић III/1


Зашто ја волим библиотеку
 
Када се отвори библиотека
нова књига ме чека.
И нова и стара
пуна је игара.
Кад отворим књигу
авантуру нову поставим на слику.
Библиотека је сјајна,
а у књизи дивна прича, бајна.
Док читам маштам и питам:
Да ли могу књигу написати сама?
Нека буде лепа, нека буде сјајна.

Ирина Стојановић III/1
 

Зашто волим библиотеку

Волим библиотеку зато што у њој има пуно разних занимљивих књига. У библиотеци се пуно чита. У њој увек треба да буде тишина зато што ту читају ђаци. И ето, рекла сам зашто ја пуно волим школску библиотеку.

Сара Урошевић II/3a
 

Зашто волим библиотеку

Ја волим да идем у библиотеку, да бих научио читање и више знао о неким стварима.
Чуо сам од старијих што се више чита да је веће знање.

Вук Живадиновић I/2


Зашто волим школску бибиотеку
 
Ја волим бибиотеку зато што је уређена и лепа.
Она има много веселих књига из којих стичемо нова знања.
У бибиотеци мало по мало читамо, и учимо да се боље изражавамо.
Из књига можемо да сазнамо увек нешто ново.
Ја волим да читам, и обожавам да учим.
Мислим да уз помоћ књига можемо да постанемо и бољи људи.
 
Лена Чалија I/2
 

Библиотека

 
Ја сам са учитељицом и другарима била у библиотеци. Тамо смо се лепо дружили. Узели смо књигу да прочитамо.
 
Сара Борисављевић I/1
 

Зашто волим школску библиотеку
 
Библиотека ми се свидела јер у њој има пуно књига из којих мође свашта да се научи.
Срећан сам што сам добио свој први картон за библиотеку и сада могу да узимам књиге.
 
Андрија Тепавчевић I/1
 

Зашто волим школску библиотеку
 
Када уђем у библиотеку
Видим најбољег друга-књигу.
Онда изаберем једну
 и читам је у тишини библиотеке.
Време брзо прође, а мени је жао
што морам да идем кући.
Волим библиотеку
јер је пуна знања и тишине.
У њој увек нешто више научим.
 
Страхиња Мијаиловић I/1
 
 
Литерарни радови ученика старијих разреда

Зашто волим школску библиотеку
 
Место где сам упознала другарице, место где се са њима дружим. Само просторија са књигама, нама је ипак врло драга. Насмејано лице младе библиотекарке увек нам је давало нове креативне идеје. Са друштвом сам у библиотеци све радила: писала, цртала, забављала се, глумила, вежбала пред контролне задатке. Кишне и сунчане дане проводили бисмо на дрвеним  столицама дивне школске библиотеке. Али свака година доноси нешто ново, па и ова. Шести разред са свим лепотама доноси и катастрофе и ужасне ствари. Неко то сматра ситницом. Сунчаног дана кренула сам у библиотеку са другарицама, очекивале смо библиотекаркино лице, али врата библиотеке су први пут била закључана. Боље смо погледале и виделе оглас на којем пише да школска библиотека ради само у једној смени. Нисмо изгубили једну обичну просторију где узимамо књиге, већ место на које смо увек са осмехом ишли. Ове године, током кишних дана, време проводим у хладном холу школе. Можда неком и смета то што библиотека не ради више по цео дан, али страшније је то што је престала да буде оно што је била и то што је у њој мање дивних библиотекарки, увек насмејаних. Никада наша школска библиотека није била празна, а библиотекари су изгледали задовољни кад су свe столице у њој пуне. Свима нам је жао школске библиотеке, али ми смо само деца и ништа не можемо да променимо. А то сви жарко желимо.
 
Теодора Јовановић VI3
 
 
Зашто волим библиотеку
 
Када сам кренула у први разред, нисам хтела да улазим у библиотеку јер сам мислила да је за штребере, али сада ми се чини да је неправедно што морам да напустим библиотеку и одем на час. Иза те промене се крије млада библиотекарка веселог лица и насмејаног погледа, права другарица са којом можеш причати о свему и свачему. Може вас увек насмејати и препоручити добре књиге. Кад дођем у библиотеку после часова, имам право место за причање и одмор које испуњава топла и весела атмосфера. Зато ја волим библиотеку и не желим да је мењам.

Марија Милојкић VI3


Зашто волим школску библиотеку

Библиотека је место намењено читању књига, то мисле многа деца.
Али библиотека може служити много чему. Када уђем у библиотеку, ту ме чека весела библиотекарка која је увек насмејана и воли да прича са нама.
Када дођем до библиотеке с другарима и видим да је затворена, моје весело лице се претвори у тужно.
Библиотека је ту за читање књига, лектира, за рад са другарима и још за многе друге ствари.
Нека деца не схватају чему служи библиотека, па вероватно због тога не долазе у њу.

Срећко Станојевић VI3
 

Библиотека
 
Библиотека је место где деца не улазе често јер је пуна „досадних“ књига. Ипак, она је много више од књига. У библиотеци се налази библиотекарка која је увек насмејана и спремна да препоручи добре књиге. Иако многа деца не схватају да је то место забаве и добре атмосфере, библиотекарка нам даје разне занимљиве задатке. Увек има времена за децу која долазе на секцију и у библиотеку.
Можда нисам прочитао много књига, али много ми се свиђа библиотека и волео бих да једног дана радим у њој.
Зато волим библиотеку.

Војин Лазаревић VI3


Зашто волим школску библиотеку

Ја волим школску библиотеку јер има много занимљивих и лепих књига о биљкама, животоњама, људима и пустоловинама. У неким књигама могу се наћи песме, у другима приче. Има и старих и нових књига. Старе су необичне и понекад имају непознатих речи. Нове су лепе, укоричене и популарне. У библиотеци је радила дивна библиотекарка Марина која нам је помагала око књига и није била строга према нама. Скоро је отишла и сада немамо библиотекарку, због чега ми је много жао.
Када би опет дошла нова библиотекарка, ја бих желела да то буде наша стара Марина.

Викторија Богдановић V5
 
 
Зашто волим школску библиотеку

Библитекарка чува књиге,
зато ми немамо ниједне бриге.
Она се зове Марина,
и много је добра и фина.
Много раде њене руке,
а ми немамо ниједне муке.
У себи има много доброте,
очи су јој пуне лепоте.
Библиотеку украшавамо ми,
и дајемо јој цвеће сви.
Зато библиотеку волимо
и у њој седимо.
Сад кад нема Марине,
књиге више нису фине.
Сада понеко узима књиге,
а ми имамо веће бриге.
Зато би желели да се она врати
и да буде опет као мати.

Викторија Богдановић V5
 

Моја библиотека

Врата отворена. Са свих страна полице пуне књига. Кад закорачимо унутра дочека нас њихов мирис, слова и речи. Свака књига прича за себе. Свака од њих злата вреди. Стојимо и гледамо. Не можемо да одлучимо коју од њих да одаберемо. Књиге нас маме да их узмемо, прочитамо, али не знамо коју. Где је она? Она која нам је милим гласом, пуним разумевања, предлагала и објашњавала. Сви се окрећемо, а и књиге као да се питају. Где је библиотекарка? Она која их је нежном руком паковала, узимала и давала деци. Нема је и неће се вратити.  Зашто­? Питају се књиге, а и ми. Зашто ју је неко одвео? Зашто су је сакрили? Да ли ће се вратити? Толико питања остаје без одговора.
Наша библиотека као да је изгубила душу. Сви смо ту, и књиге и ученици, али ње нема. Желимо да се што пре врати. Да врати душу нашој библиотеци.

Николина Стевановић V5

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај